Online communicatie
Waarschijnlijk heb je wel een online communicatiemiddel. Je hebt misschien een website, een webshop, e-mail, social media, digitale nieuwsbrieven; online communicatie? En het moet allemaal onderhouden worden.
Maar het is niet je core-business. Jouw core-business is je product of dienst en al het andere is bijzaak. Wel belangrijke bijzaak, want zo bereik je je klanten, zo bouw je je merk op en zo werk je aan je branding.
Voor de dingen waarvan jij denkt ‘iemand moet het doen’, ben ik er.
Ik ondersteun je in je online activiteiten. Op afstand en op de momenten dat jij het nodig hebt.
Zo kun je zelf bepalen waar en wanneer je er behoefte aan hebt en hoef je geen vaste medewerker in dienst te nemen voor de online communicatie.
Een greep Online communicatie
Online communicatie is ontzettend breed. Onderstaand vind je een kleine greep uit de mogelijkheden. Heb je een andere taak waar je hulp bij kunt gebruiken, neem gerust contact op.
Je hebt een website. Laten bouwen door een webdesigner, misschien zelf gedaan of wellicht heeft je nichtje of neefje het voor een studieproject opgezet. Maar dan?
Of het nu een informatieve website is of een webshop, onderhouden en blijven ontwikkelen is belangrijk. Net als een huis, is een website nooit af.
En wat te denken van hoe je website scoort, hoe goed is site te vinden, hoe is de SEO van je website.
Ik kan je helpen bij het vullen en onderhouden van de website en/of de webshop, producten online zetten, productbeschrijvingen, prijzen bijhouden, noem het maar op. Uiteraard kunnen we ook gaan kijken naar je rapporten, uitzoeken waar verbeterpunten zitten en zien waar je al super goed mee scoort.
Je hebt een prachtige webshop vol met de meest fantastische producten. Steeds maak of koop je weer nieuwe dingen in. Maar ja, het moet ook nog op de website en dat schiet er toch vaak bij in. Het kost te veel tijd. Neem gewoon contact op met de communicatieassistent en het komt goed.
Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest, zomaar een paar voorbeelden van platforms die ingezet kunnen worden voor jouw communicatie met de klant en de zichtbaarheid voor je bedrijf. Maar het plaatsen van berichten, de juiste afbeeldingen, monitoren vraagt nog al wat tijd, structuur en een strategie.
Zomaar af en toe wat posten heeft niet zoveel zin. Je komt niet meer voorbij op de tijdlijn van je klant of je pakt de klant niet in doordat een strategie mist.
Samen kijken we naar wat je zelf wilt (blijven) doen, wat ik voor je kan betekenen, wat je doelen zijn voor je social media en hoe we dit kunnen bereiken.
Waarschijnlijk heb je op je website wel ergens een vinkje of een linkje waarbij (potentiele) klanten zich kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Maar dan? Zo’n nieuwsbrief kost tijd, wat moet je er toch iedere keer weer inzetten.
Toch is het een doeltreffende manier om je klanten te bereiken en op de hoogte te stellen van nieuwtjes, acties en andere informatie.
Ook wanneer je een wat groter bedrijf hebt en je wilt je medewerkers op de hoogte houden van het reilen en zeilen van het bedrijf, is dit een doeltreffend middel om in te zetten.
Dagelijks stroomt je inbox vol met vragen, aanvragen, offertes, samenwerkingen en ga zo maar door.
Jij hebt wel wat beters te doen dan die mailbox bij te houden. Daarom doen wij dit voor je. Wij filteren wat belangrijk is, stellen offertes op en beantwoorden de vragen en klachten.
Je kunt natuurlijk lukraak hier en daar wat middelen inzetten, zonder een planning en strategie. Je kunt er ook voor kiezen om een strategie in zetten. Ik kan je ondersteunen in het opzetten en het uitvoeren van de strategie. Samen kijken we naar de doelgroep, doelstellingen, in te zetten middelen et cetera. Vervolgens voer ik het voor je uit, al dan niet samen, en jij kunt je focussen op je bedrijf.
Met Google analytics kun je een hele hoop onderzoeken. Wat is je bouncerate, waar zoeken mensen op, hoe lang bekijken ze een pagina, zijn zomaar wat voorbeelden. Afhankelijk van jouw KPI’s, kunnen we bijhouden wat de lijn is en hoe we dat kunnen verbeteren. Wil jij bovenaan komen wanneer mensen zoeken in jouw branche? Google ads kan, samen met correcte SEO, uitkomst bieden. We zoeken samen uit wat jou doelstelling is, welke resultaten voor jou van belang zijn en wat je budget is en zetten een campagne op.
Wanneer je diverse kanalen inzet met een aantal doelstellingen, kom je er natuurlijk alleen maar door middel van monitoring achter wat werkt.
Ik houd de cijfers bij van de kanalen en zet deze in een handig overzicht voor jou, zodat je kunt zien hoe je je ontwikkeld en waar je kunt groeien.